När teorier dör

Jag tänkte skriva ett riktigt genomtänkt och häftigt blogginlägg idag, jag trodde nämligen att jag var något på spåren. Efter en månads bloggande kan jag säga att det klart det bästa med att blogga är när man kommer på något som ingen annan har kommit på och skriver om det. Det ger en skön kick, ungefär som att lägga ihop två händelser med varandra och helt plötsligt få en nyhet.

Det var igår som jag fick min idé, jag låg vaken och tittade på TV och helt plötsligt tyckte jag mig se att alla program helt pltsligt började 01.20. Man hade alltså gått ifrån det vanliga hel och halvtimme framåt småtimmarna och bytt till att gå på 20 över och 10 i. Det här började jag fundera kring, varför var det såhär? Jag kom rätt långt i mina för mig helt logiska resonemang och till slut nådde jag nöjt en slutsats och jag kände att "den där ska jag skriva om på bloggen imorgon".

Så långt var allting bra. Men. Det eviga "men"-et trädde in. Jag tänkte att för att ge lite understöd till min TV-teori behövde jag hänvisa till kvällens tablå så jag gick in på tvplaneten.se och kollade av läget. Då ser jag att det inte alls är så som jag trodde. Programmen är lika hoppande i ordning på kvällen som på dagen. Premissen för min tes dog. Min Teori dog. Och kvar blev bara denna analys.

Det kunde bli så bra, så revolutionerande. Men istället blev det ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0