Jag HATAR Nanok Bie!

Misslyckad journalist eller mediebrottsligt geni?

Äras den som äras bör är något som jag finner viktigt här i tillvaron. Att credda rätt och ofta är en del av det journalistiska arbetet och det är knappast någon stor eller svår grej att göra. Dock finns det en orm i paradiset, nämligen den alltid lika enfaldige Nanok Bie på Metro. Jag HATAR Nanok Bie för hans spalt "Nanok tipsar": http://www.metro.se/se/digitalt/internettipset/.

Det går i stora drag ut på att Nanok tipsar om ett gäng internetsajter varje dag, det kan vara roliga, intressanta, spännande eller töntiga tips och det är väl helt okej. Om bara den där kretinen hade sökt upp webplatserna själv! För varje artikel slutar med ett snyggt "om du har någon bra sajt på lager, maila Nanok och tipsa om det, så att han får massor av lön för en spalt som ni läsare sätter samman utan att han gör ett skit annat än kollar igenom sin mailbox då och då."

Jävla Nanok Bie.

Kommentarer
Postat av: Nanok Bie

Hej Slentrianen!



Jag tror du är lite avundsjuk på mitt fina jobb? ; )



Hur som helst, jag får massor av mejl i inboxen, det stämmer, men 99,99% av dem är egenreklam för antingen saggiga värdelösa reklamkampanjer från något företag, eller tjommar som skickar in bilder på sina katter och hoppas att jag ska länka till deras blogg. Så tyvärr är inte jobbet SÅ enkelt. Vissa dagar är det lätt, andra svårt. Hata nån annan, som bättre förtjänar det va?



Bästa hälsningar, Nanok

2008-10-31 @ 11:22:32
URL: http://nanok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0